Zijn door musea tentoongestelde kristallen soms geslepen om te mooier te maken?

Of zien ze er echt zo uit als ze gevonden worden, zonder dat er verdere verwerking aan te pas is gekomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Stenen in musea worden meestal gepolijst. Het zelfde geldt voor snijplaatjes van geodes.

Kristallen zien er uit zoals ze gevonden zijn, maar daar moet wel bij vermeld worden dat ze meestal 'vers' uit een gesteente worden gehakt, en niet ergens tussen een hoop grond gevonden zijn.

Als de kristallen een tijdje aan het oppervlak liggen, gaan ze ook verweren. Als je zelf mooie kristallen wil vinden, heb je de beste kans in een steengroeve waar nog gewerkt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (2)

kristallen in musea worden in de regel niet geslepen, de natuurlijke vorm is al zo mooi.

In de regel worden alleen edelstenen (wat ook kristallen zijn) geslepen om ze in bepaalde vorm te krijgen. Dan worden ze overigens geslepen precies op de kristalstructuur, anders worden ze er lelijk van.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Afhankelijk wat een museum wil exposeren.
Als het gaat om mineralen dan zie je ze in pure vorm, (wel opgepoetst maar verder niet bewerkt.
Als een museum kristalllen objecten wil exposeren, dan is het niet ondenkbaar dat deze wel geslepen zijn,.